Досудове вирішення суперечок

Досудове вирішення суперечок – це врегулювання цивільних чи господарських конфліктів без звернення до суду. Як правило, це договірний процес, у ході якого одна сторона висуває свої вимоги, які супроводжуються письмовими претензіями. Інша сторона мотивовано заперечує. Існує кілька способів досудового врегулювання спірних ситуацій. Найбільш затребуваними вважаються переговори та медіація. І той і інший методи ефективні, до того ж вартість таких послуг набагато дешевше, ніж судовий позов.

Подання претензій

Претензія – заява, що подається відповідачу для того, щоб повідомити його про вимоги позивача. У деяких досудових спірних ситуаціях претензія вважається обов'язковою (врегулювання господарських суперечок), а деяких добровільної. У претензії потрібно вказати:
  • ім'я (для юр. осіб найменування) та реквізити заявника та протилежної сторони;
  • дату складання та номер претензії;
  • причини, через які пред'являється претензія;
  • аргументи, що підтверджують ці причини;
  • вимоги заявника, підкріплені посиланням на нормативні акти;
  • сума претензії та її розрахунок (у разі, якщо претензію можна оцінити у грошах);
  • реквізити заявника (для виплат);
  • список документів, які додаються до претензії.
Дуже важливо грамотно скласти претензію та прикласти до неї всю потрібну документацію, інакше документ не матиме юридичної сили.

Досудове врегулювання конфліктів шляхом переговорів

Сторонам доступне досудове врегулювання суперечок шляхом переговорів. До основних переваг цієї процедури можна віднести:
  • спірна ситуація дозволяється у певні, досить стислі терміни;
  • можна заощадити на судових витратах;
  • З контрагентом можна зберегти нормальні відносини.
Врегулювання конфлікту шляхом переговорів дозволить вийти з нього з мінімальними грошовими та тимчасовими втратами. Головне, щоб обидві сторони прагнули дійти консенсусу.

Медіація – сучасний спосіб досудового врегулювання суперечок

Вирішення спірних ситуацій із залученням третьої сторони також дозволить врегулювати конфлікт у досудовому порядку, швидко з мінімальними витратами. Як третя сторона виступає медіатор – спеціально підготовлений, неупереджений фахівець, бажано з юридичною освітою. Він повністю контролює весь процес ухвалення рішень. Наявність у медіатора знань та досвіду у юридичній сфері дозволить йому не лише здійснювати ведення переговорів, а й надати всі правові відомості, а також простежити, щоб процедура повністю відповідала чинному законодавству.

Допомога професіоналів у досудовому врегулюванні суперечок

Досвідчені юристи АТ «Аспер» нададуть кваліфіковану допомогу у досудовому врегулюванні спірних ситуацій. Наші спеціалісти:
  • вивчать матеріали та обставини конфлікту;
  • дадуть професійну оцінку спірної ситуації;
  • розроблять стратегію досудового врегулювання спору;
  • підготують мотивовані претензії та багато іншого.
Ми скористаємося найменшою можливістю вирішити конфлікт без звернення до суду, з максимальною вигодою для клієнта.
Контактна інформація
Телефон

+38 (068) 038 79 68

Потрібна консультація?

Будь ласка, заповніть форму і наші фахівці дадуть відповідь на всі Ваші питання